GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Soberheid geeft kleur aan je leven

Zaterdagmiddag heb ik voor de Stichting 'Zuinigheid met Stijl' op De Gaarde in Udenhout een workshop gegeven. De workshop was erg geslaagd.
Er waren een 12-tal deelnemers. Bij de opening heb ik iedereen gevraagd om zichzelf voor te stellen. Noem alleen je voornaam, en beschrijf met 1 woord de gedachte die "Zuinigheid met Stijl' bij je oproept".
Dit gaf al een leuke opening, de antwoorden waren o.a. "Milieu, Samen, Jabbedabbedoe', Minder met meer, Bekend". Daarna heb ik deze middag geopend door meer over mezelf te vertellen,
dit m.b.t. mijn 'ZmStijl zoektocht. Vanuit de Vrekkenkrant, het tijdschrift Genoeg, zie ook: www.koopniets.nl . Na deze kennismaking hebben de deelnemers elkaar in tweetallen geïnterviewd. Met een aantal hulpvragen ('Waar krijg je een warm gevoel van', 'Wat zijn je hobbies', 'Waarom ben je op deze Aarde' ;-) ). In een vijftiental minuten wist men bij elkaar al wat gevoelige snaren te raken. In de kring heeft daarna kort de passie van de ander verteld.

Duidelijk werd dat Iedereen wel iets heeft waarvan haar/zijn hart sneller gaat kloppen! De deelnemers waren erg betrokken en hebben fijn meegerwerkt om 'hun passie' te ontdekken, én daarna hebben we nog een half uur stilgestaan bij Leuke Leerzame consumindertips.
Om samen te bekijken hoe je via besparen in tijd/geld - je Passie 'waar kunt maken'. Bij de afsluiting heb ik aan de deelnemers een nummer van het tijdschift 'Genoeg'- uitgereikt.
Wat met veel interesse ontvangen werd.
We kunnen allemaal terugkijken op een fijne middag!

Nog een tip vanuit het duurzaam consuminderen;
een keer zoeken via google kost even veel stroom als je lamp een uur laten branden, dus formuleer je zoekvraag in google zorgvuldig - waardoor je je antwoord sneller hebt gevonden (scheelt ook weer tijd). Als bibliothecaris kan ik deze tip wel waarderen.

Vanmiddag in de zon op een prachtig oud schip met betrokkenen van Duurzaam Tilburg, heerlijk in het zonnetje verder van gedachten gewisseld over 'Duurzaam leven', Consuminderen met Stijl.
Een prachtig weekend - waarmee ik me weer bewuster ben geworden dat kiezen veel oplevert.

Onlangs heb ik mijn mobiel weggegeven; de TV gaat ook sporadisch aan. Als Medische Bibliothecaris wil ik me meer verdiepen in Web 2.0 en hier ook zelf mee aan de slag gaan.
Nu ben ik nog op zoek naar iemand die mij op weg kan helpen met een bouwen van een Duurzaamheids Wiki- of bestaat deze al?

Tip: Het nonolet - bekend?? Is het eerste hygiënische toilet dat duurzaamheid koppelt aan comfort.
én http://www.greengraffiti.nl/pages/Over+Ons.html

Geen opmerkingen: