GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Mijn achtertuin - © Beewee Nederkoorn 2011 - #spoorzone2011

Omdat het liedje van Beewee aansluit bij het gedachtegoed van duurzaamheid, dialoog, luisteren naar de bewoners, en meer groen ben ik blij dat Beewee de tekst van zijn lied met ons wil delen.


Mijn Achtertuin

© Beewee Nederkoorn 2011
PS: Beewee woont in de Lange Nieuwstraat. De Spoorzone is zijn achtertuin.


In de tuin achter het huis waarin ik woon
stond een fabriek die echt van alles deed met treinen
Ik fantaseerde vaak wa’k met die tuin kon doen
omdat ik wist dat die fabriek ooit zou verdwijnen

Ik zou een zwembad bouwen met een groot terras
waar het goed toeven is zodra de zon gaat schijnen
Er zou een vijver komen: midden in een bos
waar vogels woonden, en eekhoorns en konijnen

Maar de gemeenteambtenaar
en de projectontwikkelaar
ze ruiken allemaal hun kansen op fortuin
De hogeschool, de kunstenaar
de cocktailbar, de makelaar
heel Tilburg wil een stukje van mijn achtertuin

Mijn tuin werd lange tijd ‘D’n Atelier’ genoemd
maar ik begrijp dat ‘ie ‘De Werkplaats’ zal gaan heten
Het wordt een bruisend multifunctioneel gebied
waar je kunt dansen, wonen, werken, drinken, eten
Het is een uitermate ambitieus project
waar miljoenen tegenaan worden gesmeten
En mijn ideetjes voor een zwembad en een bos
die kan ik jammer maar helaas dus mooi vergeten

Want de gemeenteambtenaar
en de projectontwikkelaar
ze ruiken allemaal hun kansen op fortuin
De hogeschool, de kunstenaar
de cocktailbar, de makelaar
heel Tilburg wil een stukje van mijn achtertuin

Ik heb het masterplan van het gebied gezien
waardoor ik weet wat er zo ongeveer gaat komen
Een paar historische gebouwen blijven staan
en er komt hoogbouw met hier en daar wat bomen
Ik werd er al met al nogal verdrietig van
Echt waar, terwijl ik las bleven m’n tranen stromen
Iedere bladzij die ik omsloeg trok opnieuw
een hele dikke vette streep door al m’n dromen

Want de gemeenteambtenaar
en de projectontwikkelaar
ze ruiken allemaal hun kansen op fortuin
De hogeschool, de kunstenaar
de cocktailbar, de makelaar
heel Tilburg wil een stukje van mijn achtertuin
Mijn achtertuin - © Beewee Nederkoorn 2011

Geen opmerkingen: