GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Thema 'downshiften' op TV -vrijdag naar de Vara - Handboek TT voor Astrid Joosten en Maarten van Rossem.

Betreft: Het Vara-programma Alles draait om geld wijdt een uitzending aan het
zogeheten: 'downshiften':
bewust minder consumeren en eenvoudiger leven. De redactie zoekt
mensen die vrijwillig zijn gaan downshiften en hierover willen
vertellen.


Hiervoor ben ik uitgenodigd. In het telefonisch interview met de redacteur heb ik hem wel verteld dat ik niet over 'Theezakjes' wil praten 'die wel dan niet 3 dagen "meegaan"'. Het is vaak lastig met media de boodschap, 'Genoeg=Genoeg", neer te zetten. Journalist hanteert vaak als uitgangspunt: Mensen willen toch altijd meer?.

Niet "Hebben", maar "Zijn".
Rust, ruimte, vrijheid creëren, als antwoord op de 'reclame Tsunami', waar we dagelijks mee te maken hebben. Quote uit de brief:"Namens Astrid Joosten en haar team nodig wij u graag uit om op vrijdag 18 juni naar de opnamen van het televisie-programma ‘Alles draait om geld’ te komen. De opnamen vinden plaats in MediaPark."

Daarnaast wil ik u erop attenderen dat het decor knalrood is. Wellicht wilt u daarom rekening houden met de keuze van uw kleding. Tevens is het af te raden om heel fijne streepjes of ruitjes aan te hebben.

Mmmm, snel nog iets kopen? ;-)

Misschien is Maarten van Rossem aanwezig. Volgens mij is Maarten ook tegen de stroom aan plastic zooi die vanuit het ene continent naar het andere ingevlogen wordt, waarna het na 1 dag al kapot in je prullenbak ligt.
Materialisme, is juist zórgzaam voor je producten zijn. Ook bij de aanschaf al.
- Heb ik het wel nodig?
- Is mijn aanschaf goed voor milieu, gezondheid en medemens.

Consuminderen, downshiften, brengt meer welzijn, en geluk in je leven.
Die boodschap in 1,5 minuut neerzetten, zonder aanvallend te zijn, dat is mijn streven. Vrijdagavond zal ik op deze blog nog wel schrijven hoe de ontmoeting met de Vara verlopen is. ;-)

Wish me luck.

Wie weet mijn eerste stap, op weg naar Side kick van 'De Wereld Draait Door',
waarna de wereld langzaam maar zeker niet meer door draait?

We gaan met de fiets naar het werk, zoeken een baan dicht bij huis, eten samen, er is meer solidariteit want er is "Genoeg!", we gaan minder shoppen en wel lekker de natuur in, samen de buurt runnen leuke activiteiten organiseren, we hebben meer tijd voor vrijwilligerswerk, we hebben géén serre en wel een zelf gemaakte vegetarische maaltijd, we bieden een luisterend oor, en zijn de oppas om de hoek, er is veel lokaal voedsel wat wordt thuis gebracht, mensen hebben veel energie...om hun eigen pad te gaan, mensen zijn tevreden, en morgen Gezond weer op!!!

Geen opmerkingen: