GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

duurzame relationele gedachten - juist nu - Zelf aan de slag

De APK van je denken.
Van: "Ligt het aan mij? Je gevoelsleven in eigen hand.
Henk Hermans

1. Het is fijn als ik de liefde en waardering krijg van anderen, maar ik heb deze niet nodig. Ik kan ook zonder,
    ook al voel ik me teleurgesteld daarbij.
2. Ik doe mijn best om succesvol te presteren, maar ik kan niet altijd succesvol zijn. Mijn prestaties staan los
    van mijn waarde als mens.
3. Het is vervelend dat mensen zich soms oneerlijk gedragen. Maar mensen hebben hebben hun
    tekortkomingen, en ik schiet er niks mee op me daarover op te winden.
4. Er bestaat geen wet die stelt dat dingen moeten lopen zoals ik dat wil. Ik kan me verzoenen met dit feit.
5. Als ik me ongelukkig voel, komt dit door mijn gedachten over de dingen. Ik kan leren om mijn manier van
    denken beter te sturen.
6. Als ik me zorgen maak over dingen die mis kunnen lopen, neemt de kans daarop niet af. Het zal er alleen
    toe leiden dat ik erdoor overstuur raak.
 7. Het ontlopen van problemen is alleen gemakkelijk op de korte termijn. Op de langere termijn zullen
     problemen meestal alleen maar groter worden.
8.  Als ik leun op iemand anders, kan dit leiden tot afhankelijkheid. Ook als ik hulp zoek bij anderen, wil ik
      kunnen vertrouwen op mijn eigen oordeel.
9.   Mijn verleden bepaalt niet mijn huidige reacties. Mijn reacties worden gestuurd door de overtuigingen die
      ik mezelf heb aangeleerd. Ik kan deze beter leren onderkennen en veranderen.
10. Ik kan vaak andermans problemen niet oplossen, maar ik kan wel weigeren om er overstuur van te raken.
11. Hoewel ik niet houd van teleurstellingen, kan ik ze vaak niet voorkomen. Als ik er steeds op uit ben om
       teleurstellingen te voorkomen, leg ik mezelf teveel beperkingen op.
12. Voor problemen zijn vaak veel verschillende oplossingen. In plaats van te zoeken naar de volmaakte
      oplossing kan ik leven met een goede oplossing...


7. Het ontlopen van problemen is alleen gemakkelijk op de korte termijn. Op de langere termijn zullen
     problemen meestal alleen maar groter worden.


Climate change is geen Hoax.
Alle hens aan dek, dit probleem aan te pakken.
Hier zet ik mij op een gezonde manier voor in, met daarnaast besef dat veel mensen zich hier mee bezig houden en ik het niet in mijn 1tje hoef te doen.
Dus ook genoeg tijd overhouden om te genieten van film, familie, koken, gezond eten, lux westers leven.

d.d. nine eleven, 2011.

Geen opmerkingen: