GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Vijfde Nachtburgemeestercafé met 6 duurzame MaanScouts.

Het vijfde Nachtburgemeestercafé in Paradox gisteravond, was zeer geslaagd.
Vanwege de opening in Kunstpodium T was de presentatie in het begin van de avond in de handen van april MaanScout Linde Braber. Met een mooie opening, met teksten over moeder aarde en de stappen die we zélf kunnen zetten.

Met muziek, gedichten, bandjes, performers, werd een betoverende en spraak-makende avonden neergezet. Het muzikale optreden van Maaike Nooijen, Sandy & Friends, Sticks & Stones en RET'MS was écht swingend!! Veel applaus, het volle programma liet 'Zu-gabes' niet toe. Naast bandjes ook performes. Zo door Irma Lamers, Transition Town Tilburg. Zij gaf de toekomst van Tilburg een gezicht. Dromen over een duurzame toekomst, een groen Tilburg in het jaar 2040. Een duurzame toekomst, we hebben er zin in!!

Zelf gaf ik de optrap, met de voordracht van de column van Henk Kuiper. Eerst vroeg ik aan de zaal wie 'onze bioloog', en Blogger van TilburgZ kent. Vele handen gingen de lucht in. Ik had de mooie foto's van Henk Kuiper bij me. Henk bij Huttonia bij me. In 1980 al bezig met 'Consuminderen', en nu is deze term wel 'geland'!, er zijn allen nog geen spotjes van Sire van. 'Consuminderen', hoe vertaalt zich dat in het politieke programma. Meer door minder! Ook gisteren blijkt weer hoeveel we kunnen bereiken als je samenwerkt, improviseert en droomt....

De column van Henk over, alle meters shampoo die voorradig zijn, was leuk. Het publiek reageerde enthousiast, en was het er ook mee eens. Leuk! Leuke gesprekken, maar ik zit nog steeds met mijn handen in mijn haar, een alternatief voor al die plastic flessen shampoo heb ik nu niet. Wél in 2040, gewoon een liter shampoo tappen, in de reformwinkel!
De paardenshampoo hadden we nog niet benoemd, die was vorige week nog niet zo in het nieuws. Volgende column gaat misschien wel over gel? ;-)


Vrouwen zijn gewend om hun haar te wassen met de meest bizarre middelen: bier, ei en zelfs kaviaar schijnt goed voor je haar te zijn. Aan dit rijtje vreemde producten kan weer een nieuwe toegevoegd worden; Mane'n Tail, shampoo voor paarden en ook goed voor vrouwenhaar
, een hype, misschien een goed alternatief voor al die meters flessen. 1 goed merk aanbieden, af te halen bij de manege om de hoek!

Geen opmerkingen: