GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Regeren is vooruitzien! Breaking news - piketpaaltjes en breekpunten -

Kerst 2010 Optimistisch!!
Optimistisch is een lévendig kerst-thema met ruimte voor creativiteit en onconventionele ideeën. Maakt gebruik van plastic, folies en rubber gecombineerd met ambachtelijke technieken.
Kerst kleuren: mokka, zalm roze, donker rood, groen, kanarie geel & blauw.
http://www.droomhome.nl/kerst/kerstmis-woonideeen/kerst-decoratie-woontips.html

Via de digitale Social Media werden we erop geattendeerd, dat begin augustus de aanschaf van de kerstversiering al start. Regeren is vooruit zien?!
De winst van de vrije markt? Een typisch gevalletje van "Funshoppen"? Volgt "De Kerstdip" hierdoor juist ook eerder?? Natuurlijk worden de spullen vooral aangeboden voor de grotere tuincentra. Niet per se voor ons, particulieren. Bedrijven moeten vooruit kijken. In Tilburg, rolt bij Maître Paul, de kerststol meestal hartje zomer van de band. Just in Time.

Wellicht zullen we met Transition Town Tilburg, een workshop organiseren. Van afval-materialen fántástische orginele en gratis Kerstdecoratie maken. Eenvoudig te organiseren, naast een repaircafé.
2010 wordt Blauw een van dé kleuren. Goed nieuws voor mij! Blauw is mijn lievelingskleur. Mijn kerst kan niet meer stuk Shop till you drop?

Zomervakantie 2010.
Eerst maar eens downshiften en lekker in Nederland op vakantie. Mijn vakantiethema 2010 is toevallig oók optimistisch! Optimistisch, en levendig waarbij ik mijn creativiteit in ga zetten . Waarbij ik met onconventionele ideeën aan de gang ga. Met gebruik van fiets, rode fiets-tassen, ambachtelijke technieken als 'tent opzetten'. Vakantekleuren: zalm roze (mijn huid), groen (natuur), kanarie geel & blauw (NS-Rondtoer door Nederland.)

Waarbij ik op bezoek ga bij het eerste Consuminderhuis van Nederland (bij Annemiek van Deursen) in Landgraaf. Hier leert men met een laag inkomen rondkomen, creatief en optimistisch. Met een bezoek aan Transition Town Groningen, en ook het mooie Ecodorp Brabant op 'De Kleine Aarde' in Boxtel.

Na de zomer, volgt de herfst, dan volgt de Niet-Winkeldag, en de winter en dan pas vieren we 2 daagjes kerst. Niks om je nú al druk om te maken.

Godelieve Engbersen
Transition Town Tilburg.
Mede-organisator van de Landelijke Niet-Winkeldag 2010 (27/11).

Geen opmerkingen: