GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

A small group of thoughtful,committed citizens can change the world.

Never doubt that a small group of thoughtful,committed citizens can change the world.
Indeed, it is the only thing that ever has.
Margaret Mead

Regelmatig als ik de krant lees of surf naar informatie over de olielek bij de Golf van Mexico, lees over de overstromingen in China alsook bijv. denk aan de miljoenen bekertjes plastic die tijdens de WK zijn verbruikt, denk ik,'Kunnen we het schip op tijd keren'-'Kan de mensheid/wereld op tijd gered worden?' Als ik zo ga denken of 'We' op tijd zijn en het nog wel zin heeft om je in te zetten voor een duurzame wereld, als druppel op de gloeiende plaat, dan loop ik vast en val ik stil. Dan ga ik verder lezen, kan ik somber worden. Dan val ik stil in plaats van dat ik ga handelen. Gelukkig heb ik dan Transition Town om aan te denken.

Adri Ros,Hart en Zielgroep,Transion Town Deventer, heeft het zo verwoord:
http://deventer.transitiontowns.nl/?page_id=3145

"Begin hier en nu met datgene waar je hart ligt en wat je daadwerkelijk kunt uit-voeren, waar je relatief vlot resultaat van ziet. Want door het te doen, door het scheppen help je èn jezelf (empowerment - levensvervulling e.d.) èn daardoor ook al-tijd de wereld. Hoe groot of klein is puur relatief en de enige echte maatstaf is je eigen leven. Wat wij zien is dat door klein en puur te beginnen en met vreugde, nieuwe mogelijkheden en varianten voor je opengaan.Je inspireert er andere mensen mee uit je omgeving,bewust en onbewust. Dat is al meer dan genoeg, dus stop het vragen en begin gewoon aan jouw stukje van de oplossing.
Donderdag as. hebben we met Transion Town Tilburg een Transitie Café bij Café Langeboom aan de leestafel, 20.30. Met één agendapunt, "Gezellig met elkaar in contact zijn". Welkom. (Drankjes voor eigen rekening).

Zie ook de agenda van Tilburg Transition Towns.


Er zijn zoveel mensen (kleine) stappen aan het zetten, natuurlijk hebben we over vier jaar duurzame op de WK 'herbruikbare beesies', bekers gemaakt van suiker ipv plastic, meer schermen die op zonne-energie draaien, minder vliegkilometers, vegetarische BBQs, minder reclameblokken!, mooie wereldboodschappen die we met elkaar delen. Vega babes ipv Bavariabapes, en ik kan nog wel verder dromen ;-)

De Duurzaamste WK aller tijden, dan is iédereen winnaar!

Geen opmerkingen: