GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Schokkende documentaire (gasland) - Leuker kunnen we het niet maken?

Via www.olino.org hoor ik op deze Sinterklaasmiddag weer schokkend nieuws.

Betreft een schokkende documentaire (gasland) over shale gas (de grote belofte uit de fossiele industrie).
Echt ongelofelijk hoe vervuilend het gas winningsproces is.

Wat ze doen is 400 vrachtwagen van elk 20 ton (per bron) aan zeer giftige chemicaliën de grond in pompen en dan komt er daarna komt er aardgas uit de grond.
Het effect is wel dat het grondwater zwaar vervuild raakt waardoor burgers ineens allerlei kankerverwekkende chemicaliën in hun drinkwater hebben zitten.
De overheid in de USA doet er niets aan en laten de gas/olie bedrijven gewoon doorgaan. Er zijn al (schrik niet) enkele honderdduizenden van dit soort shale gas winning sites in de USA.

Super triest!
Hebben die mensen, medewerkers, directeurs geen kinderen, hart, en/of geweten?
Dit is toch niet te bevatten!
In je ergste nachtmerrie zou je dit zelf nog niet kunnen verzinnen.

Dát terwijl er meer dan voldoende groene energie voorhanden is, en we met veel minder energiegebruik toe zouden kunnen.

www.koopniets.nl
www.genoeg.nl
tilburg.transitiontowns.nl en
www.spullendelen.nl.
www.olino.org

Hier is de link van IMDB:
http://www.imdb.com/title/tt1558250/


Niet om vrolijk van te worden. Zijn er oplossingen dit een halt toe te roepen. De industrie stimuleren échte groene energie te gebruiken.
Natuurlijk kunnen wij als burger/consument de energiecrisis niet een halt toeroepen, de meeste energie wordt in het productieproces verspild.
Wij kunnen als consumenten wél aangeven dat de productieprocessen gewijzigd dienen te worden.

Het liefst verbieden bij wet.

Er is geen tijd meer voor cynisme en afwachtendheid, Change is Now.
Aan journalisten zou ik willen vragen: 'mag ik je vragen waarom je het probleem bagataliseert'. Als Wubbo Ockels bij P&W zit, krijgt hij 3 minuten spreektijd en een sneer?
Journalisten kunnen niet omgaan met échte problemen?
Het moet allemaal leuk, vlot en in hapbare brokken gemeld worden?
Stel dat de kijker afhaakt en een reclameblokje mist?

Dan nog maar even een vrolijke muziektip: ‘Three r’s’ van Jack Johnson.
‘De drie R’s staan voor Reduce, Re-use, Recycle.
Koop wat minder of minder vaak, probeer bestaande spullen te (laten) hergebruiken en recycle. ‘Superleuk liedje!’

Geen opmerkingen: