GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Annemiek van Deursen - Consuminderhuis Landgraaf - Empowerment.

Voor wie me wat langer volgt.
Sinds lange tijd ben ik betrokken bij het gedachtegoed van Genoeg.
Een van mijn helden is Annemiek van Deursen.
Zij runt het eerste Genoeghuis van Nederland, in Landgraaf.
Mensen met schulden grip geven op hun eigen leven.
Empowerment pur sang.
Annemiek vam Deursen heeft al een twee keer op de Landelijke Genoegdag in Tilburg een super enthousiaste leerzame lezing gehouden. Zij schrijft ook in het magazine Genoeg.
Op zondag 16-10 heb ik gecarpoold met een vriendin van me. En zat ik lekker andergalf uur later bij Annemiek van Deursen in de tuin.
Zelf woon ik tot volle tevredenheid in een flatje. Steeds weer wonderlijk voor mij om te zien, dat een tuin vol courgettes staat, boerenkool, bakken met zaden, kippen voor de eitjes, en groente in de schuur.
Zelfvoorzienendheid!

Bezoek.
Richard kwam langs. Richard had net zijn landje omgespit. Dit op de moestuin om de hoek bij Annemiek.
Omdat hij nog wat voedsel over had voor de kippen en in was voor een praatje, liep hij binnen.

Via de dagelijkse mijmeringen kreeg ik al eerder meer informatie over hem.....
Richard is een jonge man, op  weg van sociaal pension terug in de maatschappij…..
Zijn meubeltjes heeft hij gekregen van het consuminderhuis. 
De huurtoeslag en zorgtoeslag zijn aangevraagd maar duurt het twee maanden voordat hij die krijgt.
meer informatie wordt wel via de mijmeringen gedeeld.

Annemiek van Deursen - Consuminderhuis Landgraaf
Consuminderhuislandgraaf.

Geen opmerkingen: