GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Verslag watcher. Via Transition Town Tilburg zijn er Watchers te leen (en energieadvies)

Verslag gebruiker van een E-watcher.

En beetje sceptisch begonnen aan het experiment met de watcher.
Het instellen was vrij makkelijk even als de montage.

In het begin vroeg ik me af wat het apparaat nu precies aangaf en of het iets uitmaakte op welk tijdstip van de dag je moest kijken.
Ik heb vervolgens een tabel gemaakt en elke morgen om ongeveer acht uur de waarde opgeschreven.
Ik wist niet zo goed welke waarde ik aan deze getallen moest toekennen. Wel viel me op dat er in het weekend een opvallend hoger waarden te noteren viel. Langzaam aan ga je vanzelf kijken waar dat aan ligt.

Al gauw vielen de droger en wasmachine door de mand.
Dit zijn toch wel grote energieverbruikers.
Als je het apparaat hebt en je noteert steeds de waarde, ga je wel eerder de lampen uitdoen, standby knoppen e.d. om te zien of dat nog invloed heeft op het verbruik. Nog een goed voorbeeld is dat je een avond niet thuis bent geweest. Ik heb geen gebruik gemaakt van de website om te kijken hoeveel ik bespaard zou kunnen hebben.
Daarvoor heb ik in eerste instantie niet meegedaan. De besparing en de daarmee gepaarde minder schadelijk uitstoot, zijn evenzo belangrijk.

Conclusie: Als je beter op het verbruik let, kun je stiekem toch wel wat energie, cq geld, besparen.

Ik vond het een leuke en leerzame ervaring.

We hebben nog watchers te leen, meedoen,
Welkom!

Godelieve Engbersen
Transition Town Tilburg
mail adres: transitiontown.tilburg@gmail.com

Geen opmerkingen: