GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Laat je genezen van de weldaad..... Voel je rijk in je moestuin

In de stilte van de zondagmorgen,

Aan de bosrand op mijn land.
Pluk ik aardbei en frambozen,
Vallen zorgen in het zand.

In het dal tuft het miljoenenlijntje,
De tijd lijkt er stil te staan,
Tussen peultjes, sla en bietjes,
Doe ik het vandaag wat rustig aan.

Betsy neuriet zacht een wijsje,
Willeke komt er met de hond voorbij,
Als ik al die rijkdom ga oogsten,
Groenten, bloemen en vredigheid.

Ver weg van stress en drukte,
Eventjes doe ik er niet aan mee,
Kijk naar de sla en de wolken,
Wat ik ga koken, neem ik mee.

Tips en plantjes worden uitgewisseld,
,,Goede raad’’ in overvloed,
Ruilen we bonen voor courgetten,
Met het recept voor de soep.

Zoek je aanspraak of de stilte,
Alles heeft er zijn eigen tijd,
Er groeit boerenkool en vriendschap,
Soms voel ik me er heel erg rijk.

Annemiek

Annemiek van Deursen, van het Consuminderhuis....

Meer moestuinprojecten in Tilburg, is een droom.
Zie ook mijn droom over de Spoorzone.
Verwoord in het boek: 'Culturele derbij Breda Tilburg
Interview met Ineke van Pelt,
foto's  Josefien Wolers.


Culturele derby breda tilburg



Annemiek

Geen opmerkingen: