GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Blog VARA - Vroege vogels - aandacht voor 10-10 actie.

You Tube filmpje met o.a. terugblik naar Nachtburgemeestercafé waarin aandacht voor luchtgitaar spektakel. Kost niks en geeft veel lol. Filmbeelden van het mooie Moerenburg, Speech bij de landelijke Consuminderdag in Theater Zaal 16, en bij het vertonen van de prachtige film Pretpark Nederland.

http://vroegevogels.vara.nl/Weblog-olieverbruik.639.0.html


Dit in het kader van de de wedstrijd ‘Hoe kick ik van mijn olieverslaving af?’De deelnemers zullen de komende 6 maanden strijden om hun eigen aardoliegebruik zover mogelijk te beperken, zo ook in de zomervakantie.

Rust, Licht, Ruimte - liefde - in plaats van Meer meer meer.

Gezien dat vliegen sowieso altijd veel kerosine kost, en ik me in zet voor een wereld waarin we minder fossiele brandstoffen gebruiken, zal ik de komende jaren niet meer vliegen.Dit jaar koos ik zelfs voor vakantie in eigen land. Saai?
Zeker niet!

Na een weekendje zeilen in Friesland, met Transition Town Eindhoven, ben ik met de trein naar Delft afgereisd. Naar 'noem hem Frank', een goede kennis van me. Frank heeft zijn 'Genoegpunt' bereikt en de afgelopen jaren zoveel gespaard, dat werken niet meer nodig is. Dit allemaal n.a.v. het lezen van het boek 'Je geld of je leven', van Hanneke van Veen en Rob van Eeden. Ook voor mij de start geweest anders naar werk en vrije tijd te kijken. Dit boek is echt de moeite van het lezen waard! Via mij gratis te leen ;-).

Deze dag zijn we dan ook 'Consuminderend', samen op pad gegaan. Dat houdt in: Optimaal genieten, zonder dat daar enorme uitgaven tegen-over staan. 'Frank' woont al sinds zijn geboorte in Delft, en hij weet mij gelijk vanuit het CS naar prachige gebieden te leiden. Bij de lokale wijkwinkel kopen we een baguette, met frans kaasje, en een liter jus. Op een prachtig plekje aan het water nuttigen we later deze fantastische lunch. Het práchtige weer werkt natuurlijk ook mee.
De zon schijnt volop!

Het bezoek aan een mooi natuurhuis, met groen dak, kruidentuin, en banken om lekker uit te rusten en bij te praten. Bij een duurzaam Pizzatentje kopen we een (h)eerlijke Vega ‘Vega Pizza' . Later aan de kant van het water, in de volle zon, op een houten bankje, eten we deze Pizza op. Wérkelijk genieten, en niet met mate.

Dag kost 32,70
Vakantiedag met waarde 9+

Godelieve Engbersen Tilburg
Ambassadeur Genoeg, Actief bij Transition Town Tilburg

Geen opmerkingen: