GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Alle Olie in de Golf van Mexicobron dekt 3 minuten van de wereld consumptie.

Afgelopen vrijdag stond ik om 16.00 bij de carpoolplaats in Eindhoven om met een groep naar Friesland af te reizen, om te gaan zeilen.
Transition Town Eindhoven had via de landelijke discussielijst een oproep geplaatst en ik had me aangemeld. Niet omdat ik een 43-jariga Laura wil worden, wél omdat ik het interessant vind andere deelnemers van andere Transition Town groepen te ontmoeten.

Interessant was het zeker!
Tijdens het zeilen, hebben we veel gepraat over een duurzame wereld, en waarom Nederland zo achterop loopt. "Wellicht wordt Economische zaken gedicteerd door Shell?' , "Hoe zit her met 9/11?
Wie gelooft dat als de wereld totaal duurzaam was geweest op 9/11 dat de ramp dan had plaatsgevonden? Is het niet een olie-oorlog i.p.v. oorlog tegen terroristen?

Jeroen, betrokken bij Transition Town Eindhoven heeft voor mij als letterenmeisje UvT een indrukwekkende technische studie achter de rug. Doormeten van allerlei apparatuur, het ontwerpen van robots, hij draait er zijn hand niet voor om, en deelt deze kennis!
Zie onderstaande informatieve site.

http://www.olino.org/bijdragers/jeroen-van-agt


Warning: De kans dat u zonnepanelen aanschaft na het bekijken van deze site neemt drastisch toe. Hiervoor neem ik als blogger 0% verantwoordelijkheid, wel maak ik graag een keer een foto van de mooie panelen thuis.

Veel leesplezier!
Godelieve Engbersen
Tilburg Transition Town

Geen opmerkingen: