GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Ga slimmer met je spullen om en bespaar geld. Mooie poster hierover te downloaden via de site.

Er is een leuk artikel verschenen over spullendelen.nl:
http://www.hetkanwel.net/2010/08/19/ga-slimmer-met-je-spullen-om-en-bespaar-geld/

Ga slimmer met je spullen om, samen is meer! (en bespaar geld).
Die rode galajurk voor die ene bruiloft, een bladenblazer, die super-sonische schuur-machine, heel veel dvd’s, kinderfietsen, de bakfiets, het buitenzwembadje met handige pomp, zomaar een lijst van spullen die ik bezit en heel weinig gebruik.
Veel van de spullen leen ik wel eens uit aan buren of vrienden en dat geeft mij een goed gevoel.“Toch goed dat ik die spullen allemaal heb”, denk ik dan.
We bezitten allemaal spullen die we niet willen wegdoen, maar die we zeker niet dagelijks gebruiken.
Voor die spullen is nu de oplossing: spullendelen.nl. Het idee achter de site is dat je artikelen kunt lenen en uitlenen van en aan mensen bij jou in de buurt.
Bijvoorbeeld: die handige zaagmachine voor dat ene klusje of een luchtbed voor je neefje dat komt logeren. Je kunt allerlei soorten spullen via de site lenen en uitlenen. Er zijn tot nu toe 16 categorieën, waaronder witgoed, beeld & geluid, mode en kleding, computers en kamperen & reizen.

Erg handig aan spullendelen.nl is dat iedere gebruiker een overzicht heeft waarin te zien is welke spullen geleend en uitgeleend zijn van of aan welke personen. Ideaal. Dat is namelijk mijn probleem altijd, ik vergeet dat ik iets uitgeleend heb aan iemand of (nog erger) dat ikzelf iets van een ander geleend heb. Grappig dingetje is dat je in hetzelfde overzicht kunt zien hoeveel geld je bespaart door iets van een ander te lenen in plaats van het zelf aan te schaffen. Ik heb meteen mijn man erbij geroepen om dat te laten zien. Hij is nogal van de (dure en zinloze) gadgets, nu dus allemaal te leen via spullendelen.nl.

De site is nog niet zo lang live en moet gevuld worden. Ben je net zo enthousiast over het initiatief als ik? Verzamel alle spullen die je zou willen uitlenen, zoek via googel afbeeldingen of maak een foto en plaats ze op de spullendelen.nl!

Via http://www.spullendelen.nl heb ik al de DVD van Theo Maassen uitgeleend, een mooie DVD over Janoch/ graancircels ontvangen, stapeltje boeken gedeeld, een tentje geleend en een parkeerbon gedeeld.;-)

Aangeboden: 2 statafels, 65 stapel limonadeglaasjes, sjoelbak, 4 jeudeboules dozen, stapel dvds, meters boeken, 7 delen van Voskuil, grote soeppan (zo goed als nieuw).Dus als je een tuin-feestje geeft, schroom niet en kom die spulletjes even bij me ophalen.
Nieuw aanbod: dieprvriesvak groot. Het liefst voor ingevroren tuingroente, niet voor pizza's/ijs of zo ;-) Deze website is ook handig voor letsgroepen, ruilkringen, buren, collega's. Je kunt je bezit, spullen zo netjes aangeven. Wat ik nog zócht was een keukentrapje (opgelost), en makkelijk uit te gooien ‘kék quecho’-tentje,maar dát ga ik dan heel misschien dan toch nog zelf kopen? We denken nog aan een leuke nieuwe rubriek 'tuinen delen', de ene werkt fulltime en komt aan haar/zijn tuin niet toe, de ander (bekende vriend van spullendelen) heeft zin en tijd in een tuin te werken (moestuin). Samen is meer!

Godelieve Engbersen, Tilburg.

Geen opmerkingen: