GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

horror and the magic of the ocean. Images can help make change


http://www.youtube.com/watch?v=0HEXx3-P8kk


Afgelopen zaterdag ben ik overdag met een groep mensen bij elkaar gekomen, die graag via Vers-Voko's lokaal voedsel willen promoten. Met het eten van lokaal voedsel, en via (veel vaker) vegetarisch eten, gebruik je nu eenmaal veel minder fossiele brand-stoffen.
Nadat ik overdag eerst met wat Doen-denkers samen enthousiaste plannen had gemaakt, kwam ik 's avonds nog in gesprek met wat Doem-denkers. Thema de gemakzuchtige mens, overbevolking, plastic soup etc.
Met een soort van nachtmerrie werd ik de volgende ochtend wakker.
Met een hele dag flinke hoosbuien in het vooruitzicht.

Een prachtige avond bij Zomergasten met Erwin Olaf maakte mijn dag helemaal goed. Erwin spreekt zich uit, over homorechten. Dat men niet in een schulp moet kruipen, maar weer voor elkaar op moet komen. Dat liefde zal zegevieren. Hij organiseert begin oktober ook een feest in Paradiso, om de liefde te vieren.

Liefde voor onze mooie wereld.
Vandaag via Face-book werd ik geattendeerd op het prachtige TED-filmpje.
Over de wondere wereld van de Oceaan. Met prachtige ontroerende onderwater foto-grafie. De fotograaf sluit het indrukwekkende filmpje af met 'Story of hope'.
We can protect the ocean!

Maar dat moeten WE dan wel gaan doen.
Het gestechel op dit moment in de politiek is zo'n verspillende energie. Juist nu is het belangrijk om ons Sámen écht te bekommeren over allerlei lange-termijn issues.

Voetafdruk.
Deze zomervakantie ben ik in Nederland gebleven, terwijl ik wel ook een leuk vakantie-aanbod heb gekregen om in Ierland vakantie te vieren. Mijn voornemen is nooit meer te vliegen, en me eerlijk in te zetten voor een duurzame wereld. Mijn vakantie in Nederland was super! Via het bezoeken van allerlei inspirerende Transition Town initiatieven. Op dit moment zijn er al zoveel mensen goed geïn-formeerd. Alleen draagt informatie blijkbaar niet altijd bij tot verandering?
Om duurzaam te leven, en jezelf soms wat te ontzeggen, naast doorzettingsvermogen moet je ook hoopvol zijn?

Hier wat Milieutips 'uit de oude doos'.
1. Koop alleen wat U echt nodig hebt. (leen of ruil het anders via spullendelen.nl)
zie ook: www.koopniets.nl .
2. Wees zuinig met alles.
3. Verdiep u in de oorzaken.
4. Wees op Uw hoede voor producenten.
5. Wees kritisch t.o.v. de overheid.
6. Wantrouw officiële deskundigen.
7. Verdiep U in de 'biologische huishouding'.
8. Maak Uw omgeving wakker!
9. Word aktief.
10. Wordt nog aktiever.;-)

Het gaat per slot om de wereld weer leefbaar te maken, om te redden wat er te redden valt en om de generaties die na ons komen een kans te geven.
Was getekend: Aktie Strohalm. Jaar 1998 -??-

Wat zal Aktie Strohalm in 2020 schrijven??


Godelieve Engbersen
Ambassadeur van Niet-Winkeldag 2010.
zie ook: www.koopniets.nl

http://www.ted.com
Photographer Brian Skerry shoots life above and below the waves -- as he puts it, both the horror and the magic of the ocean. Sharing amazing, intimate shots of undersea creatures, he shows how powerful .

Geen opmerkingen: