GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

spullendelen



Sinds enkele weken is de website SpullenDelen in de lucht : "Deel je spullen met de mensen die je vertrouwt". Met vrienden, buren, collega's en kennissen die ook lid zijn. Elk moment kun je zien aan wie je of van wie je iets geleend hebt, eindelijk. Lokaal delen is natuurlijk het meest praktisch en duurzaam, dus : Hoe meer (TT-) Tilburgers en of Letsers meedoen, hoe meer vreugd!
Zoek contact met je buren, vrienden, kennissen. Samen maken we het verschil!

Martin Rietkamp vertelt waarom hij deze site is gestart:

Ik denk dat we veel slimmer met onze spullen om kunnen gaan door ze met elkaar te delen. Hierdoor besparen we elkaar geld, wordt de aarde gespaard en kunnen we meer spullen gebruiken dan we zelf kunnen kopen :)

Ik woon aan een klein laantje waar iedereen elkaar nog goed kent. Een aantal jaar geleden verbaasde ik me er ineens over dat mijn buren en ik veel dezelfde spullen hebben. Als het mooi weer is, komt iedereen naar buiten met zijn elektrische grasmaaier en heggenschaar en bijna iedereen heeft een schuurtje vol met gereedschap.

Consuminderen op zijn leukst!


Als ik bij vrienden of collega's thuiskom, dan kijk ik vaak even in hun boekenkast. Vaak zie ik dan boeken die ik ook in mijn boekenkast heb staan of ook nog een keer wil lezen. Soms zie ik zelfs boeken die ik zelf ook net heb gekocht.

Veel van mijn spullen gebruik ik dus helemaal niet zo vaak, terwijl mijn vrienden collega's en buren ze misschien wel kunnen gebruiken of nodig hebben. Als ik iets nodig heb dan koop ik het meestal (als ik genoeg geld heb), terwijl een van mijn vrienden, kennissen of buren het ook heeft en misschien wel aan me wil uitlenen.

Deel je spullen met de mensen die jij vertrouwt


Ik liep daarom al een aantal jaren met het idee voor deze website in mijn hoofd. Een tijdje geleden vond ik het echt tijd worden om dit idee om te zetten in werkelijkheid en ben ik in mijn vrije tijd begonnen met het bouwen van deze website. Het moet een plek worden waar iedereen zijn of haar spullen kan uitlenen aan mensen die hij of zij vertrouwt: vrienden, collega's, kennissen, buren.

Het heeft even geduurd, maar nu staat dan eindelijk de eerste versie van spullendelen.nl live! Er kunnen nog heel veel handige dingen worden bijgebouwd en de website bevat vast ook nog een heleboel 'kinderziektes' en toch vond ik het tijd worden om de website nu te lanceren.

Ik hoop dat zoveel mogelijk mensen de website gaan gebruiken en mee willen helpen om van spullendelen.nl dé plek te maken waar we samen slimmer met onze spullen kunnen omgaan!

Martin Hietkamp,

bedenker en bouwer van spullendelen.nl

p.s: laat vooral alle ideeën, verbetersuggesties en problemen die je tegenkomt op het feedbackforum achter: http://spullendelen.uservoice.com

Geen opmerkingen: