GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Zonder Pardon, Theo Maassen. Fantastische show

Vandaag een prachtige dag, na een fantastische avond.

Gisteravond hebben we samen met Transition Town Tilburg, en het Huis van de Wereld een fántastisch vegetarisch eetinitiatief gehad. Van de 32 bezoekers, zat ik naast een man die nog nooit eerder vegetarisch had gegeten, maar dit hartstikke lekker vond. Hij had veel levenservaring, vroeger op de grote vaart gewerkt, als kombuis-jongen, en hij wilde zich graag inzetten. Een keer meehelpen met koken.
Vandaag kwam ik hem toevallig tegen in mijn buurtsuper, en hadden we gelijk een leuk gesprek. De wereld toen, ik ben er benieuwd naar.

's middags kwam Henk Kuiper nog op visite, en Henk wist mij weer te enthousiasmeren vaker de natuur in te duiken. Tilburg heeft zoveel mooie plekjes, die we mogen koesteren. Dat is ook wat ik deze zomervakantie doe. Een mooie vakantie in eigen land. Met allerlei afspraken, waar ik anders niet zo snel aan toe kom.
Met een bezoek aan Lets-Delft, Consuminderhuis in Landgraaf, Maastricht, Oss (uit-geverij Genoeg), TT-Utrecht.

Morgenochtend heb ik opeens een afspraak met een goede kennis die in een kledingzaak werkt, om samen mijn kledingkast door te lopen.
Ben ik nu een vaas, melkfles, cello, lantarenpaal type? ;-)
Bij elk type staan bepaalde kleren nu eenmaal beter. Door mijn kledingkast weer samen goed door te lopen, blijkt vast dat ik meer kleding in huis heb, scheelt weer een ritje naar de stad. ;-)

Als een gevolg van de activiteiten op 'www.spullendelen.nl' komt morgen een vriend van TT Deventer bij me op visite, hij is op weg naar Breda, en zou toch langs komen, nu mét DVD over alle graancircel formaties (niet via cinematheek te leen). Wel via www.spullendelen.nl

Theo Maassen:
"Crisis: Toestand waarin oude leefgewoonten ontoereikend blijken te zijn, voor een harmonieuze oplossingen van gerezen problemen".

We hebben een krediet-klimaat-energie-voedsel-poolkappen-crisis.Onze leefgewoonten, met overconsumptie en het opbranden van fossiele brandstoffen, kan niet met onze oude leefgewoonten opgelost worden.

Een nieuwe levensstijl met meer contact met je buren, meer solidariteit, meer werken in de tuin, genoeg comfort met minder overdaad. Zo'n ander leven, is een andere levensstijl, die prettig blijkt te zijn.Alleen via de media wordt dit nóg niet zo gepromoot.
De media richt zich meer op allerlei ellende, en meestal niet op zo'n relevante ellende.

Goed nieuws is geen nieuws?
Ik vind van wel.;-)

Geen opmerkingen: