GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Doe mee met de No Impact Man! Geef je op?!

1. Wanneer begint No Impact Week NL?
Op zondag 7 november 2010.

2. Hoe lang duurt No Impact Week NL?
Een week en een dag. Het experiment begint en eindigt op zondag.

3. Kan ik dit alleen doen?
Natuurlijk, maar het is leuker met een groep. (geef door als je meedoet?!)

4. Moet ik de hele week mee doen?
Nee, doe zoveel je kan. Maar het wordt leuker en boeiender zodra je de handleiding beter volgt!

5. Wat als ik een opdracht uit de handleiding echt niet kan uitvoeren?Als het echt niet kan, dan kan het niet!

6. Hoe kan ik met deze kleine stapjes nou iets veranderen?
Elke verandering in je gedrag, ook al is hij maar klein, heeft effect!
Jij koopt iets niet, of je koopt iets anders, jij neemt groene stroom,
jij pakt de fiets i.p.v. de auto, etc. > Elke kleine verandering komt op de grote berg veranderingen van iedereen. Zoals ze zeggen, alle kleine beetjes helpen.
En kijk maar eens wat voor effect het heeft als je anderen erover gaat vertellen!

7. Moet ik bomen knuffelen of geitenwollen sokken dragen om mee te mogen doen aan No Impact Week NL?
Natuurlijk niet. Iemand die denkt dat duurzaamheid alleen voor die mensen is, leeft echt in de vorige eeuw.

8. Wat als ik ergens woon waar ik echt een auto nodig heb omdat er amper openbaar vervoer is?
Geen zorgen. Als iets echt niet kan, dan kan het niet (maar misschien kan je met de buurvrouw meerijden?). Als het wat transport betreft niet zo goed lukt om No Impact te leven gedurende de week, probeer dan iets extra’s te doen op een andere dag. Let bijvoorbeeld extra op of je voedsel gedurende de week wel lokaal geproduceerd en seizoensgebonden is.

9. Ik wil wel meedoen met No Impact Week, maar mijn partner en mijn gezin vinden het vreselijk. Hoe kan ik toch meedoen zonder hen al te veel tot last te zijn?
Begin klein. Pas je gedrag steeds een beetje aan, zodat het je partner en je gezin niet teveel stoort. Kook iets lekkers vegetarisch, stel voor om een spelletje te spelen, of ga een stuk fietsen.

10. Ik heb echt geen tijd om No Impact Week te doen, maar wil wel iets aanpakken om mijn levensstijl te verduurzamen. Hoe doe ik dat?Bezoek eens een website op onze links-pagina. Daar vind je veel tips waarmee je makkelijk kleine dingen kunt veranderen. Zoals gezegd, alle beetjes helpen.

11. Voor mijn werk heb ik elke dag een computer nodig, kan ik dan wel meedoen aan dit experiment?De meeste mensen hebben tegenwoordig een computer nodig om hun werk te kunnen doen. No Impact Week vraagt het niet van je om je baan op te zeggen. Het gaat om veranderingen die realistisch zijn. Lukt het je om tijdens het weekend je laptop dicht te houden, geweldig! Zo niet, geen probleem.

12. What doe ik na No Impact Week? Moet ik voor altijd zo blijven leven?Nee, zie No Impact Week vooral als een uitdaging, een experiment. Alles wat je na de week wilt blijven doen, wilt veranderen of op wilt pakken, is prima. Wij hopen vooral dat No Impact Week je een ervaring geeft die je nooit zult vergeten!

Geen opmerkingen: