GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Vragen aan Tante Godelieve - voor Maatschappij leer - ik weet nog goed dat zij een babytje was...en nu voelt ze mij al aan de tand! ;-)

1. Welke dingen zijn belangrijk in jouw leven?
Antwoord: Het gezellig hebben, en tevreden zijn met wat je hebt. Niet altijd maar je oneindige behoeftes willen vervullen.

2. Wanneer begon de consuminderheidswereld je te interesseren?
Antwoord: In mijn studententijd.

3. Hoe ben je bij deze groep terecht gekomen?
Antwoord: door het tijdschrift Genoeg te lezen.

4. Proberen jullie als groep de wereld duidelijk te maken wat er moet gebeuren?
Antwoord: ja we zijn er zeker wel mee bezig om de wereld duidelijk te maken, dat we onze behoeftes niet oneindig kunnen vervullen. We doen dit vooral door acties in het hele land, en door de media er bij te halen.

5. Wat doe jij er zelf aan om de wereld bewuster te maken?
Antwoord: ik geef alleen geld uit aan dingen die ik echt belangrijk vind, zoals leuke dingen doen. Ik geef mijn geld niet snel uit aan dure merken als Louis viton.
[Louis Viton?? Godelieve]

6. Heb je wel eens in conflict met jezelf, dat je iets wilt, wat eigenlijk niet in de consuminder-filosofie past?
Antwoord: nee ben eigenlijk heel tevreden met de dingen die ik doe en wil.

7. Hoe denk jij over mijn levensstijl? En over anderen levensstijlen om je heen?
Antwoord: ik denk wel dat mensen zich veel meer moeten aanpassen, en dat er veel minder geconsumeerd moet worden.

8. Aan welke levensstijl stoor jij je het meest?
Antwoord: aan ontevreden mensen die wel een dure en dikke Porsche kopen, en nooit
tevreden zijn met wat ze hebben.

9. Hoe belangrijk is uiterlijk voor jou?
Antwoord: niet zo belangrijk, ik vind gezelligheid veel belangrijker dan uiterlijk.

10. Zijn er veel mensen volgens jou die rond lopen met dezelfde ideeën als jou?
Antwoord: ja denk het wel, maar ik denk dat er toch nog steeds veel mensen door de marketing in verleiding worden gebracht en daardoor toch nog meer consumeren dan ze willen.

11. Heb je een mobiele telefoon?
Antwoord: nee ik vind dat niet nodig. Dit is niet iets wat ik belangrijk vind, ik ben prima te bereiken zonder zo’n ding.

12. Wat vind je van de snelle veranderingen in de maatschappij?
Antwoord: ik heb er wel veel moeite mee, vind het jammer dat het allemaal zo snel gaat. Dat het ene mobieltje wat de ene dag nog het hipste en het beste is de volgen-de dag al niks meer waard is. Daar heb ik zeker moeite mee.

Amsterdam-Tilburg, Oktober 2010.
Vragen voor het vak maatschappijleer; vragen door mijn nichtje zelf verzonnen.
Telefonisch interview. Werkstuk met een voldoende afgerond.

Geen opmerkingen: