GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Keeping up with the Jones of met The Low Impact Man???

Dit weekend heb ik twee boeken gelezen van de Low Impact Man. "We hebben maar één planeet: groene tips en inspiratie voor Low Impact Kids"en 'De Low Impact Man'. Steven Vromman schrijft goed, eerlijk en uitnodigend.

Op zijn blog verwijst hij ook naar de 10-10-10 actie.
Vandaag met een vermelding van de film: Keeping up with the jones.

http://www.youtube.com/watch?v=achUBX71Fj0


'Keeping up with the Jones', heb ik toevallig ook op DVD gezien. Overdreven film, met toch ook wel een groot werkelijksheidsgehalte. Hoeveel producten en activiteiten ondernemen wij ook mede 'omdat de buren', je omgeving dit doet?

10-10-10.

Vanuit mijn visie missie: Genoeg=Genoeg, méér door minder, heb ik deze film ook op DVD gezien. De film ‘Keeping up with the Jones’, geeft aandacht aan de opgeklopte westerse levensstijl, die meer kapot maakt dan de natuur goed kan maken.
Ook voor onszelf biedt de westerse levensstijl, de ratrace ons zorgen en stress. Een 'Low Impact Leven' maakt ons ook gelukkiger.

Hierbij kun je zelf je stappen zetten ook veel mensen met hun Woon-werkverkeer.
Het feit dat ik elke dag met een kwartiertje fietsen op mijn werk ben, geeft zoveel ruimte. Misschien verdien ik in brabant iets minder als ik in de randstad zou ver-dienen. Voor mij weegt de reistijd niet op tegen extra inkomsten.
Ook heb ik een HBO baan, als drs. Toch vind ik nu in mijn baan nog genoeg leuke klussen. Pak ik zelf ook extra klussen op, die niet per se gevraagd zijn. Zo heb ik onder de noemer 'Kennismanagement' de dag van de verborgen talenten opgezet en ben ik ook actief betrokken bij de organisatie rondom de dag van de dialoog, neem ik deel aan diverse commissies ed. Genoeg leuke klussen!

Mis ik soms wat creativiteit in mijn werkzaam leven, dit compenseer ik dan wel met creatieve activiteiten die ik in mijn vrije tijd uitvoer. Actief op zoek gaan naar een baan in de buurt, wens ik iedereen toe. (Natuurlijk is het voor veel mensen wel moeilijk in de buurt te werken, maar dan heb je nog het Nieuwe werken waarbij je misschien af kunt spreken om af en toe een dag thuis te werken?).

In die zin vind ik de 10-10-10 actie wel geslaagd. Aandacht voor het feit dat we allemaal zelf een stap kunnen zetten..beter voor onze omgeving en ook beter voor onszelf.

Gezonder, groener, gezelliger, goedkoper. Dus waarom dit niet doen??
Keeping up with the Low Impact Man.
Dat is veel interessanter. You Tube filmpjes hierover kun je vinden op mijn duurzaamheids kanaaltje:Duurzame Darling, Godelieve

http://tilburgz.nl/wp/duurzaamheid/


Mooi digitaal plekje.. met dank aan Tom Pijnenburg Gilaworks & Webmaster TilburgZ.

Op mijn blog zal ik vanavond of morgen ook nog wel schrijven over de 10-10 actie bij de Vara vanavond. Journalist Pauw, die nu eens positief aan de slag kan, ipv jour-nalistiek cynisch?

Fijne 10-10-10 zondag allemaal, hoe kijken we 12-12-12 terug naar deze tijd. Zijn we dan trots op onszelf, dat we de juiste droom zijn gaan uitvoeren?
Keeping up with the Low Impact Man, ik zeg Doen.

groetjes,
Godelieve Engbersen Tilburg
- deelnemer aan Postfossiel actie en 10-10-10 actie -

Geen opmerkingen: