GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Zomaar een weekendje in Tilburg... Happy Bik-ing.

Vrijdagavond lekker samen gegeten in 'De Verdieping', mooie gesprekken over de politiek, samen met een pianiste die mij wist te informeren over de actie's van orkestleden, in Arnhem. Wat goed dat men actie gaat voeren. Nog even afspraken gemaakt voor het vegetarisch eetinitiatief van 21/10/2010 as.
Na het gezamelijk eten, nog even naar huis en later naar La Vida. Met Oud Zaal 16 team vrijwilligerswerk doen. Samen... Gezellig, leuke sfeer...

Zaterdag krantje lezen. Daarna op weg naar de Hall of Fame. Er wordt even aan mijn fiets geknutseld. Fantastisch om weer in de Hall of Fame te zijn. Mooi gesprek met jonge kunstenaar die al zijn talenten inzet. Van tuinieren, tot schilderles, knutselen en met ideeën voor een vegetarisch eetinitiatief. Jongeren op zoek naar verbondenheid, niet afhankelijk van 'Het Systeem'. Daarna naar Ant-kraak pand, ex-wereldreiziger die ook in een Transition Town in New Zealand gewoond. Timmerman, die mijn 'Knappe krat op de fiets gemonteert. Mijn fiets is opeens filmmodel. Dit voor een professioneel filmpje. De regisseur is getalenteerd en mijn Fiets staat er prachtig op. Wat een geduld! ;-)

Om 17.45 kijk ik naar het congres van de CDA. Wat een organisatie! Wat een druk voor de fractieleden die wel dan niet 'mee gaan'. Het emotioneert me. 63% voor, dat terwijl er ook nogeens vals gestemd is. Sommige aanwezigen houden 2 boekjes omhoog. Waar zijn we in NL in beland? Een van de meest welvarende landen in de wereld, die alleen maar over 'symbolen' praat ipv over 'de waarheid'?

Daarna lekker paddestoelensoep en salade gegeten. Om 19.00 word ik opgehaald door een mede Letslid. (Lets is een vereniging waarbij leden niet met geld werken, maar met ruileenheden. 1 uur arbeid staat gelijk aan 15 kruiken, heel simpel en recht-vaardig).

We gaan met de auto naar Son en Breugel, want dat is met de transportfiets niet zo eenvoudig te bereiken. Een prachtige lezing over Graancirkels, en de graancirkel-makers. De gesprekken van de middag spoken nog door mijn hoofd.
"Een mens heeft 2 basisemotie's Angst en Liefde- ik kies ervoor voor Liefde te kiezen.Kiezen voor groei en ontwikkeling ipv controle en repressie".

De avond met de graancirkels gaan ook over 'Energie' verdwijnen van het Ego en 'De Liefde'. Ik kan me wel een paar mensen voorstellen die ik graag in zo'n graancircel een eenheidservaring gun. We leven op 1 wereld/aardbol. We zijn (samen) een...

De Geometrische omvangrijke vormen fascineren mij al jarenlang mateloos. En Neen ik weet ook niet hoe deze vormen ontstaan. Maar dat dit alles niet alleen door crea-tieve boeren in het graan neergelegd wordt, staat voor mij persoonlijk wel vast. Een natuur- verschijnsel? Energieën, een boodschap?

We praten nog even na. De term 2012 valt, en het einde der tijden, en/of doorstart naar 'de nieuwe wereld'?

Zondagochtend mijn vaste Klassieke muziek ochtend, met 2de krant. Nu gestart met doods-graversmuziek, met Rutte 1 wordt dit orkest wegbezuinigd, heftig. Linkse hobby? Of basis-behoeften om te kunnen blijven dromen, mooie muziek om je hart te openen, empathie voor elkaar te hebben?

Om 12.00 met mijn prachtige fiets naar BMF. Een mooie bijeenkomst van een aantal mensen die betrokken zijn bij Transition Town initiatieven. We bespreken onze zorg over de klimaatverandering, het besef van de eindige goedkope olie, en de stappen die wij hierbij zelf kunnen en willen zetten. 'Hoe organiseer je dat'. Samen de film 'In Transition' gekeken, dit ontroert me weer.Mooie clup mensen die zich inzet voor een mooie wereld.

Het mooie weer, lokt mij nog naar Moerenburg en De Worm met 'De Verhalenvertellers'.
Om 19.00 thuis, journaal kijken, opruimen en lezen.

Hoe was je weekend?
Prima, niks bijzonders ;-)

Geen opmerkingen: