GodelieveTT

Follow GodelieveTT on Twitter

Grote 10:10 Test; zondagavond live in A'dam. Iedereen kan winnen, ook al verlies ik ;-)

As. zondag ga ik naar A'dam naar de Grote 10:10 Test - live....

Hoewel het kleding advies 'rustig' is, zal ik misschien met een gele mannenpolo verschijnen. Dit omdat deze polo voor zien is van mooie Windmolens en het logo van Zonneenergie. Die polo wordt me toegestuurd via 'Olino.org'.
Bijzondere site, over leven met minder olieverbruik, gebouwd door een betrokken deskundige Jeroen van Agt. Jeroen heb ik leren kennen op een duurzaam Zeilweekendje.


Over de 1010actie wordt het volgende geblogd door Hans van Dijk-Milieucentraal.
"Dat is een quiz rond energiebesparing die op 10 oktober wordt uitgezonden
(Nederland 1, 20.30 u, VARA).
Hopelijk zitten er voor veel mensen verrassende antwoorden in, maar vooral hoop ik dat kijkers de test een leuk en goed moment vinden om na te denken over energiebesparing.

Doel van de actie 10:10 is om deelnemers tien procent aan energie te laten besparen.
Uiteraard om de hoeveelheid CO2 in de lucht terug te brengen.
Milieu Centraal verzorgt de inhoud van de Grote Test, de mannen van Endemol maken er televisie van samen met de VARA.
Het zijn twee genoeglijke uren in open overleg.

Want energiebesparen, hoe afgezaagd dat woord ook klinkt, kan gewoon leuk zijn. Lekker warme voeten, geen tocht of klamme muren meer en dan kijken naar de Grote Test, of GTST. Iets voor u?"

http://blog.milieucentraal.nl/author/hansd.aspx

Volgens mij wordt het wel leuk, en ook spannend. Kan ik iets vertellen over Transition Town?
Vanavond en morgenavond ga ik studeren. De boeken van Low Impact Man ed.

Als UvT letterenmeisje weet ik werkelijk niets van kilojoules ed.
Dus wie weet ga ik met 0 punten naar huis. Maar als het publiek geïnformeerd is, dan is iedereen een winnaar.

Aan Pauw (van Witteman), zal ik wel het Handboek Transition Town overhandigen,
en het mooie magazine Genoeg.
Wie wordt er keer ruimte ingepland voor een positief item bij P&W?
Zal Peak-Oil verteld worden?
Welke vragen zullen in de quiz gesteld worden.
Zondagavond weten we het antwoord.

Godelieve Engbersen


Godelieve Engbersen

Geen opmerkingen: